בצער ובכאב עמוק מודיעים על פטירתו של סמל עידו טסטה ז"ל, לוחם בגבעתי, בוגר מחזור ק״ב

משפחתו של סמ"ר עידו טסטה (19), שנהרג במטח החריג מרפיח לכרם שלום, מתקשה להיפרד. "חשוב שיבינו איזה ילד ואיזה חייל היה", אמר אביו בדמעות. במכתב ששלחו לו לחזית, לפני שלושה חודשים, הביעו תקווה "לחזור לשגרה נורמלית ושפויה". 

יצחק תורג'מן, מפקדו לשעבר של עידו, נפרד ממנו בפוסט בפייסבוק: "איזה כאפה קיבלתי, סכין בלב שחודרת עמוק. עידו אחי, כמה צער, כמה כאב. קיבלתי אותך טירון, הפכת ללוחם בין האצבעות. זוכר אותך במסעות מתנדב ראשון לקחת את הפקל מים הכבד, לא הזיז לך אף פעם, לא היית מסכים להתחלף. אותו דבר עם האלונקה, תמיד דוחף מאחורה".
"פעם שאלתי אותך למה אתה לא מתחלף בסבב עם כולם, אמרת לי בשקט ובתמימות אופיינית לך – 'לא קשה לי אז למה להתחלף שחברה אחרים ינוחו'. הרמת תמיד לכולם, כשמך כן היית, כולם שאבו ממך עידוד ושמחה. איזה ילד יפה היית, כמה אהבתי אותך. נפלת עם אסולין, חברנו לפלוגה, בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בעת ששמרתם על ארצנו הקדושה".
במטח הכבד והחריג מרפיח לכרם שלום נהרגו שני לוחמים נוספים – סמ"ר ראובן מרק מורדכי אסולין (19) מרעננה וסמ"ר טל שביט (21) מכפר גלעדי. אסולין וטסטה היו לוחמים בגדוד שקד של גבעתי, ושביט היה לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל. בנוסף, בתקרית נפצעו באורח קשה שני לוחמים בגדוד 931 ולוחם בגדוד שקד, ותשעה לוחמים נפצעו באורח בינוני וקל.
 
משפחת הגמנסיה משתתפת בצער העמוק של המשפחה 
שלא תדעו עוד צער 
תנחמו מן השמיים 
ברוך דיין האמת 
עידו טסטה ז"ל 
ת.נ.צ.ב.ה
 
 
הגדרות כלליות כניסה למערכת