דבר המנהל לחודש מאי

והפעם – מה היה לנו שם?

החודש החולף, היה רווי באירועים משמעותיים ומרגשים בחיי בית הספר עליהם ארצה להרחיב.

יום הזיכרון לשואה – יום חשוב זה מוקדש לזכר השואה, קורבנותיה והשורדים אותה.

אנו מתייחסים לשואה בהזדמנויות שונות במהלך שנת הלימודים, יום זה הוא שיאו של התהליך.

במרכזו של היום הטקס אותו באופן מסורתי מארגנת ומכינה שכבת י"ב. תלמידי השכבה יוצאים למסע לפולין וחוזרים ממנו עמוסי רשמים וחוויות. מבחינה זו הטקס הוא גם שיאו של התהליך האישי שעובר עליהם.

 

אירוע 70 למדינה – זה קורה רק פעם בעשור!

מעניין לחשוב על כך שהצמדתו של יום הזיכרון ליום העצמאות והקירבה ליום השואה גורמת לכך שיום העצמאות עצמו לא נחגג במערכת החינוך. החלטנו השנה לא לוותר ולציין את יום עצמאותנו ה- 70.

ביום א', 15.4, התכנס כלל בית הספר להפנינג שמח וחגיגי שהחל בחידון ידיעת הארץ בו הפגינו התלמידים ידע מרשים (לשמחתי, מרבית התלמידים ידעו איך קוראים בעברית לצ'ופצ'יק של הקומקום!).

תלמידי שכבה ט' ניצחו ממש בקו הגמר כשענו על שאלת שובר השוויון שהיתה: "שלושה אחים בוגרי הגימנסיה- האחד נפל במלחמת העצמאות, השני היה לרמטכ"ל והשלישי חתן פרס ישראל בתיאטרון. מה שם משפחתם?" (למי שלא פתר התשובה בסוף).

בהמשך התנסו התלמידים בשלל תחנות ישראליות – שירה בציבור, ריקודי עם, חדרי בריחה, קולנוע ישראלי ועוד. את היום קינחנו בהופעת הרכבי המוזיקה של הגימנסיה.

 

יום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה

140 מבוגרי הגימנסיה, תלמידיה ומוריה, נפלו במהלך שנות קיומו של בית הספר. במהלך הבוקר יצאו השכבות לסיורי מורשת קרב שונים ועם הצפירה, בשעה 11:00, החל הטקס שנושאו השנה היה החלום – חלומותיהם ושאיפותיהם של הנופלים והחלום הגדול של הארץ, העם והמולדת שמתאפשר בזכות הקרבתם. המשפחות השכולות, בוגרים רבים ואורחים כבדו אותנו בנוכחותם.   

 

שלושת האירועים היו גדולים ומורכבים, רגישים ומרגשים.

אני גאה בכל מי שנטל בהם חלק – תלמידים, מורים ואנשי צוות המנהל והמשק של בית הספר.

הזיכרון והמורשת, החיבור לארץ ולעברה ההיכרות עם שביליה ונופיה הם מרכיב חשוב בזהות הישראלית של תלמידינו. אנו בגימנסיה, רואים בהם מרכיב חיוני בתהליך החינוכי שעוברים הילדים.

כל טוב,

דני

התשובה לשאלת שובר השוויון –

מתי, יגאל ויוסי ידין(סוקניק). מתי שהיה טייס נפל במלחמת העצמאות בקרב עם ספינות מצריות מול חופי תל אביב. יגאל היה הרמטכ"ל השני ומפקדו בפועל של צה"ל במלחמת העצמאות ובהמשך, ארכיאולוג חשוב ושר בממשלת בגין. יוסי היה שחקן תיאטרון הקאמרי וחתן פרס ישראל בתיאטרון.  

הגדרות כלליות כניסה למערכת